Норми часу на процеси, виконані бібліотеками в соцмережах

п/п

Найменування процесу, операції.

Зміст роботи

Одиниця вимірювання

Норма часу

1.

Написання посту: збір інформації, написання тексту, складання анотації до новини, підбір ілюстрації, технічне розміщення посту на сторінці бібліотеки

1 пост

90 хв

2.

Розміщення матеріалів про події бібліотеки: відвідування та фотографування заходу, написання тексту, редагування, публікація, репост матеріалу на сторінці бібліотеки

1 подія

100 хв

3.

Розміщення інформації про новинки літератури: відбір новинок, складання анотації видання, редагування, підбір ілюстрації, технічне розміщення матеріалу на сторінці бібліотеки

1 інф.

120хв.

4.

Підготовка й розміщення реклами: підготовка рекламного тексту, редагування, розміщення.

1 рекламна інф.

120хв.

5.

Моніторинг відвідуваності сторінки, відстеження негативної реакції, написання коментарів до постів, відповіді на листи

1 коментар,

1 повідомлення

15 хв.

6.

Репости записів, пов’язаних з бібліотечною діяльністю: пошук контенту, ілюстрацій, відеороликів, розміщення тестів, статей.

1 тема

90хв.

7.

Підготовка й розміщення опитування

1 опит.

60 хв


Креативні і сучасні форми роботи в сучасній бібліотеці.

1.Проекти:

– «Чарівний рюкзачок», «Синя валізка», Сторісек – це проекти, направлені на ранній розвиток читачів, адресовані дітям і їх батькам.

– Сторісек (в перекладі з англійської – «мішок історій») – це справжній полотняний мішок, всередині якого знаходиться гарно ілюстрована дитяча книга з додатковими матеріалами: м’якими іграшками, науково-популярними книгами за обраною темою, аудіокнигами, СД-дисками, мовними іграми, шпаргалками для батьків. Все це допомагає «оживити» книгу.

2.Акції:

– «Бібліоніч»

– «Бібліотечні сутінки»

– «Буккросинг»

– «Лібмоб»

«Підвішена книга». Суть цієї акції – популяризація читання. Будь-який читач може на один тиждень «підвісити» свою найулюбленішу книгу зі своїм відгуком, рецензією. Акцію можна проводити не тільки у стінах бібліотеки, а і в онлайні – на сторінках соцмереж. Рекомендують проводити цю акцію приблизно 3 місяці, а за результатами проведення можна скласти рекомендаційні списки улюблених книжок активних читачів-учасників, а також скласти рейтинг най-най-цікавіших книг вашої бібліотеки. Результат акції – активізація читання, збільшення кількості книговидач на абонементі; складення читацьких рейтингів найцікавіших книг і найактивніших читачів, проведення творчих конкурсів за самими читаючими книгами.

– Флешмоб

– Бібліо-кросс – акція, спрямована на залучення до читання книг з однієї тематики, або за конкретний час. Виграє той читач, який прочитає найбільшу кількість книг.

3. Наочна пропаганда, Виставки:

– Виставки однієї книги;

– Виставки – інсталяції з будь-якої теми;

4. Огляди, Реклама книги, бібліотеки:

– Бібліофреш – (від англійського слова fresh – свіжий) – бібліографічний огляд новинок.

– Бібліошопінг , Книжковий аукціон – ігрова форма реклами книги. Кожен учасник представляє по одній раніше прочитаній книзі так, щоб у присутніх виникло бажання її «купити» – прочитати. Виграє той, хто набрав найбільше голосів учасників.

– Бібліокафе або книжкове кафе – ігровий варіант інформаційної роботи зі старшокласниками, де на «закуску» подають пізнавальну літературу, на «основну страву» можна запропонувати найцікавіші книги вашого фонду (як класику, так і сучасну літературу), а на десерт – найновіші книги.

– Флешбук – презентація чи знайомство з цікавими книгами за допомогою ілюстрацій, особистих вражень про книгу.

– Книжковий дрес-код – форма бібліотечного заходу, під час якого презентують саме ті книги, які можна вважати обов’язковою складовою сучасної людини.

– Буктрейлер – невеликий відеоролик, який включає в себе найяскравіші моменти книги, візуалізує її зміст. Основне завдання – представити читачеві книгу і рекомендувати її до прочитання. Тривалість букрейлера – не більше 3-х хвилин.

– Бібліотечне графіті – якщо є можливість, можна запропонувати своїм активним читачам прикрасити стіни бібліотеки чи книжкові полиці власними малюнками. Це буде і реклама книги чи улюбленого героя, і реклама бібліотеки, адже діти будуть передавати інформацію про свою «творчість» друзям, батькам, однокласникам.

5. Масова робота:

– Библіо-Квест («пошук»), Бібліо-Кешинг (сховище) , Бібліо-занурення, Бібліо-Бродилки – інтерактивні пригодницькі ігри, учасники яких пересуваються пунктами, знаходять і виконують завдання, долають перешкоди в рамках загального сценарію. Та група учасників, яка досягає фінішу першою – отримує змогу розгадати головну таємницю і отримати супер-приз. Бібліо-занурення має відмінність: команди учасники відшукують інформацію, кожна за своєю темою, у будь-яких джерелах. Наприклад: тема «Метелики» – команда шукає все про метеликів у книгах, періодиці, інтернеті, електронному каталозі….

– Літературна Печа-куча (у перекладі з японської – «болтовня») – це представлення коротких доповідей, спеціально обмежених за формою і тривалістю. Літературна печа-куча проходить у традиційному форматі: учасники готують доповіді, доповнюючи їх яскравими презентаціями із 20 слайдів. Час для показу і представлення одного слайду 20 секунд. Тож виступ одного учасника займає приблизно 6-7 хвилин. Теми виступів можуть бути найрізноманітнішими і від улюблених книг чи героїв до улюбленого хобі. Між виступами учасників аудиторія може обмінюватися думками чи ставити запитання.

– Літературний ярмарок – комплекс невеликих, але різнопланових заходів, які проходять одночасно. Це можуть біти вікторини, конкурси, зустрічі з цікавими людьми, номери художньої самодіяльності, ігри, розіграші призів.

– Книжковий, поетичний батл, батл цікавих фактів – змагання між окремими читачами, кожен з яких «захищає» свою книгу, вірш чи цікавий факт. Може проводитися за певною темою.

– Бібліотечний журфікс – зустрічі з цікавими людьми різноманітних професій, які проводяться в один, заздалегідь обраний день, і супроводжуються широкою рекламою.

– Бібліотечний Non–stop – під час цього заходу бібліотека протягом дня представляє собою майданчик для відкритого інтерактивного спілкування з цікавими творчими людьми.

– Скайп-спілкування, скайп-зустрічі – проходять у форматі зустрічі читачів з читачами, читачів з письменниками.

– Літературні, тематичні вечірки – зустрічі друзів, знайомих для обговорення літературних творів, обміну думками і книгами (яких немає у фонді б-ки). Мета заходу – провести зустрічі читачів у дружній, легкій формі.

– Літературні вибори – захід, присвячений виборам, шляхом голосування за лідера серед літературних героїв. Напередодні потрібно провести виборчу агітаційну кампанію, де кандидатами будуть літературні герої – ваші читачі.

– Літературний пеленг – пошук нових літературних імен, читачів

– Літературні піжмурки – бібліотекар пропонує читачам – дітям взяти додому і прочитати книги із спеціальної підбірки, де книжки будуть обгорнуті щільним папером і читачі не будуть знати назви книг. Потім можна провести ігрову програму, де бібліотекарі будуть ставити запитання, а читачі вгадувати і тим самим знайомитися зі своїми «секретними» книгами. Як варіант, читачі можуть ще й відшукувати книги у фонді бібліотеки.

– Літературний слем – форма роботи, спрямована на розвиток творчості читачів. Це літературне змагання, в центрі якого є презентація власних творів, де кожен з учасників читає свої твори у різних номінаціях, отримуючи бали від журі.

6. Бібліотека за межами бібліотеки:

– Бібліотечний, літературний десант – виїзний захід з метою інформування користувачів про книги, послуги.

– Бібліотечний бульвар – захід, який проводиться на вулиці з метою реклами книги та читання.

– Бібліотечні акції.

Відкриття бібліотечних лавок, дворів.

7.Нові послуги бібліотеки:

– Бібліотечна група подовженого дня;

– Бібліотечна школа виконання домашніх завдань – можна залучати вчителів – пенсіонерів, студентів – волонтерів, бібліотекарів – педагогів.

– Послуги бібліотечного гувернера (няні), бібліосад – батьки можуть спокійно залишати на деякий час своїх дітей, а бібліотекарі можуть організувати цікаве дозвілля малечі.


Копіювати на листок А - 4 з обох сторін. Ст 1

Назва бібліотеки, дата _______________________________________________

ПАСПОРТ МАСОВОГО ЗАХОДУ

1. Назва заходу _____________________________________________ ____________________________________________________________

2. Мета і читацьке призначення_____________________________________________________________________________________________________________

3. Місце проведення__________________________________________

____________________________________________________________

4. Кількість присутніх________________________________________

5. Використання технічних засобів______________________________

____________________________________________________________

6. Ефективність______________________________________________

____________________________________________________________

7. Форми роботи_____________________________________________

___________________________________________________________

8. Відповідальний за захід____________________________________

__________________________________________________________

9. Висновки бібліотекаря ____________________________________

Ст -2.

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

10. Використана література___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

11. Список учасників______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________


6 квітня 2016 року в приміщенні центральної районної бібілотеки відбувся семінар бібліотечних працівників району на тему "Сучасна бібілотека - центр інформації духовного розвитку та організації дозвілля населення". Відкрила семінар директор Черненко В.С., яка ознайомила присутніх з програмою семінару та виступила з доповіддю " Розвиток процесу трансформації сільських бібліотек із формату традиційної бібліотеки - книгосховища у інформаційні, соціокультурні та комунікативні центри громад". З консультаціями "Інноваційні та традиційні послуги духовного розвитку та організація дозвілля сучасної бібліотеки" та " Роль сільської бібліотеки у духовному розвитку та організації дозвілля користувачів дітей" ознайомили присутніх провідний методист Романенко В.А. та бібліотекар дитячої бібліотеки Шульга Л.В. Калейдоскоп бібліотечної майстерності "Професіоналізм + креативність або бібліотечні фантазії в процесі обслуговування користувачів" провела бібліотекар читального залу Василькова Л.О. З обміном досвіду з колегами поділилися бібліотекарі Яблунівської СБ Махно Н.М. "Сільська бібліотека - осередок духовного і морально - естетичного виховання дітей та юнацтва" Круподеринської СБ Маліченко Л.В. "Сільська бібліотека - центр освіти, дозвілля" завідуюча Лазірківською зональною бібліотекою Педоряка О.В. та бібліотекар Великоселецької СБ Касяненко Л.В. - "Робота клубу за інтересами, як важлива форма організації дозвілля населення". Віртуальну подорож "Сучасні українські письменники та новинки художньої літератури" присутні здійснили разом з бібліографом Козиною С.М. Домашнім завданням, яке отримали працівники сільських книгозбіреньбуло провести міні опитування "Бібліотека і твоє дозвілля" та анкетування"Світ твоїх захоплень".

/Files/images/IMG_2016_04_06_115115.jpg

/Files/images/IMG_2016_04_06_115028.jpg

/Files/images/IMG_2016_04_06_113403.jpg

/Files/images/IMG_2016_04_06_112645.jpg

/Files/images/IMG_2016_04_06_110809.jpg


Бібліотечному фахівцю

Про Статегію національно - партіотичного виховання дітей та молоді на 2016 - 2020 років: Указ Президента України від 13 жовтня 2015 р. № 580/ 2015

Увага! Ознайомтесь!

Прийнято маніфест Української бібліотечної асоціації " Бібліотеки в умовах кризи"


2015 рік добігає кінця. Найважливіша тема бібліотечного сьогодення - планування і звітність публічних бібліотек. Саме цій темі "Особливості планування роботи сільської бібліотеки на 2016 р. та звітність за 2015р." був присвячений семінар, який відбувся в районній бібліотеці 4 грудня. В ході семінару були розглянуті питання щодо ефективної стратегії роботи бібліотек району на 2016р. висвітлені напрямки роботи закладів в світлі вимог: особливості планування роботи з юнацтвом та дітьми, краєзнавчі аспекти роботи сільської бібліотеки, підготовка до здачі текстових та статистичних звітів за 2015 рік.

/Files/images/DSCN3903.jpg

/Files/images/DSCN3907.jpg

/Files/images/DSCN3908.jpg


/Files/images/IMG_2015_10_28_105929.jpg

/Files/images/IMG_2015_10_28_095743.jpg

/Files/images/IMG_2015_10_28_094121.jpg



28.10.2015р. відбувся черговий семінар бібліотечних працівників району на тему: "Сільська бібліотека - центр життя громади". Учасники семінару отримали консультації та методичні поради за темами: "Роль сільської бібліотеки в житті громади"_ директор Черненко В.С., "Бібліотека - посередник між владою та населенням" - провідний методист Романенко В.А. , "Задоволення інформаційних потреб користувачів сільської бібліотеки" - бібліограф Козина С.М. У професійному спілкуванні поділились досвідом роботи з питань "Взаємодія з громадськістю як напрям діяльності сільської бібілотеки" Малина Л.І., Дрипан О.П., Бган Т.С., (Райозерська, Лукімська, Воронинцівська с/б). "Сільська бібліотека - як інформаційний центр сільської громади" - Касяненко Л.В. Педоряка О.В.(Великоселецька, Лазірківська с/б) Під час засідання "круглого столу" "Сільська бібілотека - центр життя громади" виникла цікава жвава розмова, обмін думками, досвідом з питань функціонування публічної біблоітеки.

Нормування робочого часу.

1. Поповнення бібліотечного фонду

Таблиця 1

Номер норми

Назва процесу, операції.
Зміст роботи

Одиниця виміру

Норма часу

1.

2.

3.

4.

Поточне комплектування бібліотечного фонду

1.

Переглянути книговидавничу продукцію

одна позиція

1 хв

2.

Встановити галузь знань і вид потрібного бібліотеці документа.

Визначити необхідність його придбання

одна позиція

1 хв

3.

Перегляд картотеки незадоволеного попиту. Аналіз відмов для виявлення документів, потрібних для доукомплектування

одна відмова

2 хв

4.

Визначити кількість примірників для замовлення

одна позиція

1 хв

5.

Оформити замовлення. Зазначити кількість примірників, вартість замовлення, вказати дату

одна назва

3 хв

Створення картотеки поточного комплектування

6.

Оформити картку-замовлення: зазначити автора, заголовок, вихідні дані, кількість замовлених примірників, розподіл за структурними підрозділами, бібліотеками-філіями

одна
картка

3 хв

7.

Розставити картки за абеткою прізвищ авторів або заголовків видань у картотеку поточного комплектування

одна
картка

50 с

Складання оперативного (поточного) плану комплектування

8.

Скласти план формування бібліотечного фонду на поточний рік за кількісними показниками. Підготувати таблиці: обсягу надходжень та вибуття, джерел комплектування, галузевого складу, за видами, мовами, кошторису витрат

одна позиція

1 год

Передплата періодичних видань

9.

Переглянути каталоги періодичних видань, визначити назви періодичних видань для передплати

одна
назва

1 хв

10.

Узагальнити замовлення від підрозділів бібліотеки (бібліотек-філій) на передплату періодичних видань

одне замовлення

2 хв

11.

Звірити замовлення на передплату періодичних видань поточного року з передплатою минулого року для виявлення змін у назвах та ціні. Зробити необхідні позначки

одне замовлення

14 с

12.

Оформити замовлення на передплату. Підрахувати вартість перед-плати з урахуванням доставки, заповнити квитанцію абонемента на періодичні видання

одна позиція

3 хв

13.

Оформити реєстраційну картку для картотеки періодичних видань. Проставити на картці індекс, рік, періодичність, кількість замовлених комплектів, сигли структурних підрозділів

одна картка

5 хв

Докомплектування бібліотечного фонду

14.

Узагальнити запити структурних підрозділів, філій ЦБС.

Включити замовлення до картотеки докомплектування

один документ

1 хв 10 с

15.

Скласти бібліографічний запис. Зазначити кількість потрібних примірників і сигли структурних підрозділів

одна картка

3 хв

16.

Розставити картки у картотеку докомплектування

одна картка

5 хв

17.

Переглянути наповнення систематичного каталогу за різними аспектами (галузями знань, видами, роками та ін.). Зіставити отримані дані з тематично-типологічним (перспективним) планом комплек-тування. Уточнити, внести корективи до плану комплектування

одна
картка

10 с

Відбір документів з обмінних фондів бібліотек для докомплектування

18.

Розглянути пропозиції (переглянути списки, картотеки обмінних фондів бібліотек), звірити з каталогами та картотекою до комплекту-вання бібліотеки-отримувача, відібрати потрібні назви

одна назва

3 хв

Приймання документів, що надійшли із супровідними документами

19.

Прийняти посилки

одна посилка

1 хв

20.

Розкласти посилки за експедиційними номерами

одна посилка

30 с

21.

Розпакувати посилки

одна посилка

30 с

22.

Розкласти документи за алфавітом авторів або назв, звірити із супровідним документом: видатковою накладною, чеком, актом тощо. Проставити ціну на виданні, підрахувати кількість примірників, загальну вартість документів

одна посилка

2 хв

Приймання документів, що надійшли без супровідних
документів

23.

Підібрати документи за алфавітом

один
документ

30 сек

24.

Визначити ціну за оцінкою комісії на основі перегляду прайсів, аналогічних видань, букіністичного каталогу тощо, проставити ціну на документі та підсумувати загальну вартість документів

одна назва

6 хв

25.

Скласти акт приймання документів

один акт

10 хв

26.

Скласти список документів до акту

одна назва

1 хв

27.

Проставити штемпель на титульному аркуші та на 17 сторінці документа

один
документ

36 с

Звіряння документів, що надійшли, з картотекою поточного комплектування

28.

Звірити отриманий документ із картотекою поточного комплектування, зробити потрібні позначки

одна
картка

1 хв

29.

Поставити картку у картотеку поточного комплектування за роздільником «Виконані замовлення»

одна
картка

25 с

Приймання та облік періодичних видань

30.

Підібрати отримані журнали та газети, відмітити номер, дату ви-дання в реєстраційній картці картотеки обліку періодичних видань

один
документ

2 хв

31.

Проставити штемпель на періодичному виданні

один
документ

18 с

Сумарний облік документів

32.

Документи, отримані за одним супровідним документом, розкласти за видами, галузями знань, мовами, перевірити кількість та відповідність документів. Визначити кількість назв. Підрахувати вартість партії

один
документ

1 хв

33.

Зробити відповідні записи у Книзі сумарного обліку (Частина І)

одна
партія

6 хв

34.

Підрахувати посторінково за позиціями (по колонках) дані Книги сумарного обліку, перенести результати на наступну сторінку

одна
колонка

5 хв

35.

Оформити супровідний документ (видаткова накладна, акт тощо) для передачі в бухгалтерію

одна
колонка

15 хв

36.

Звірити фінансові документи відділу комплектування з відповідними фінансовими документами бухгалтерії

один
документ

2 хв

Індивідуальний облік документів

37.

Оформити нову книгу обліку актів: пронумерувати сторінки, прошити, скріпити печаткою

одна книга

1 год

38.

Проставити інвентарний номер на документі (титульна сторінка
та 17)

один документ

1 хв

39.

Оформити картку індивідуального обліку документу для облікового каталогу (за умовою ведення облікового каталогу): бібліографічний опис документа, ціна, інвентарний номер, рік надходження, номер запису в Книзі сумарного обліку, кількість примірників, що надійшли, їх розподіл за структурними підрозділами бібліотеки або ЦБС

одна
картка

5 хв

40.

Записати до журналу реєстрації карток облікового каталогу ЦРБ інвентарний номер, перше слово заголовка (в умовах ЦБС)

один запис

21 с

Робота в автоматизованому режимі

41.

Перевірити на дублетність документи, що надійшли, в базі даних електронного каталогу

один
документ

2 хв

42.

Дописати відомості, потрібні для обліку та заповнення облікових форм у знайдені записи на документи, перевірені на дублетність

один документ

3 хв

43.

Створити бібліографічний запис на документи, що надійшли вперше, із внесенням відомостей, потрібних для обліку та заповнення облікових форм

один документ

10 хв

Вилучення документів з облікових форм

44.

Прийняти акти від структурних підрозділів бібліотеки (ЦБС) на документи, що вибули, зробити запис у Книзі сумарного обліку (2-га частина), проставити номер акту

один акт

10 хв

45.

Підшити акти

один акт

1хв

46

Виключити документ (за списком до акту) з облікових форм

один документ

3 хв

2. Бібліотечна обробка та каталогізування документів

Таблиця 2

Номер норми

Назва процесу, операції.
Зміст роботи

Одиниця виміру

Норма часу

1.

2.

3.

4.

Звірення документів, що надійшли, з каталогами

1.

Перевірити за службовим каталогом (обліковим) наявність документа у фонді. У випадку повної ідентичності проставити на каталожній картці інвентарний номер отриманого документа, перенести з каталожної картки на документ бібліотечний шифр

одна назва

3 хв

2.

Перевірити за службовим каталогом наявність багаторівневого бібліографічного запису на видання, що продовжується, або серіальне видання. У випадку відповідності позначити над-ходження певного тому, частини випуску.

Проставити інвентарний номер, зробити інші бібліотечні позначки. Перенести з каталожної картки на документ бібліотечний шифр

один документ

4 хв

3.

Оформити друковану картку, написати інвентарний номер, шифр

одна картка

2 хв

Формування бібліографічного запису

4.

Скласти основний бібліографічний запис за відсутності друко-ваної картки на документ: (ознайомитися з документом, скласти запис, зробити бібліотечні позначки)

один запис

5-11 хв

5.

Скласти додатковий опис до основного бібліографічного запису

одна
картка

4 хв

6.

Ознайомитися з документом. Скласти аналітичний запис

одна картка

4 хв

7.

Скласти картку посилань до основного бібліографічного запису

одна картка

2 хв

Підготовка до індексування документів для каталогів

8.

Підібрати картку з бібліографічним описом до документа, звірити і вкласти в документ

один запис

40 с

9.

Розподілити документи за галузями знань (за тематикою)

одна
назва

1 хв

Систематизація документів

10.

Визначити авторський знак документа за авторськими таблицями

одна
назва

1 хв

11.

Відредагувати шифр: перевірити правильність індексу, авторського знаку

одна
назва

2 хв

Організація та ведення абеткових каталогів

12.

Підібрати картки за алфавітом заголовків або назв

одна картка

30 с

13.

Розставити в каталозі попередньо підібрані картки

одна картка

1 хв

14.

Редагування каталогу: перевірити правильність розстановки карток, написання додаткових карток та карток із посиланнями, виправити помилки

одна картка

1 хв 20 с

15.

Написати роздільник. Зазначити літеру, склад, назву організації або установи, прізвище, ім’я, по батькові автора

один роздільник

1 хв 30 с

16.

Розміщення роздільників: підібрати за алфавітом, поставити, закріпити стержень

один роздільник

2 хв

17.

Написати етикетку та нумераційні позначення, розмістити на каталожній шухляді

одна етикетка

2хв

Організація та ведення систематичних каталогів

18.

Підібрати картки за класифікаційними індексами, усередині розділу – за алфавітом заголовків або назв

одна
картка

1 хв

19.

Розставити в каталозі попередньо підібрані картки

одна
картка

1хв

20.

Редагування каталогу: перевірити правильність наповнення розділів за змістом, індексами і розстановкою, виправити помилки

одна
картка

1 хв 20 с

21.

Підготувати роздільник: підібрати роздільники за кольоровою гамою, вирізати згідно потрібної форми за певним розміром. Написати (надрукувати) роздільник: зазначити класифікаційний індекс, назву розділу або підрозділу, посилання, відсилання

один

роздільник

3 хв

22.

Розміщення роздільника: підібрати за індексами, поставити, закріпити стержень

один

роздільник

1 хв

23.

Написати етикетку та нумераційні позначення, розмістити на каталожній шухляді

одна етикетка

2 хв

Організація облікового каталогу

24.

Підібрати картки за рубриками, усередині рубрик – за алфавітом заголовків або назв

одна
картка

1 хв

25.

Розставити в каталозі попередньо підібрані картки

одна
картка

1 хв

26.

Редагування каталогу: перевірити правильність посилань, рубрик

одна
картка

1 хв

27.

Написати роздільник. Зазначити рубрику, посилання

один

роздільник

3 хв

28.

Розміщення роздільника: визначити місце, поставити, закріпити стержень

один

роздільник

2 хв

29.

Написати етикетку та нумераційні позначення, розмістити на каталожній шухляді

одна етикетка

2 хв

Організація і ведення електронного каталогу (ЕК)

30.

Звірити документи, що надійшли, на наявність запису в ЕК

один
документ

2 хв

31.

Приписати дублети у каталог: проставити інвентарні номери та інші елементи форми вводу (відповідно до АІБС, що діє у бібліотеці)

один
документ

2 хв

Формування каталогового запису для ЕК. Заповнення відповідних полів:

32.

до 10 елементів

один
запис

5 хв

33.

10–20 елементів

один
запис

10 хв

34.

21–50 елементів

один
запис

30 хв

35.

більше 50 елементів

один
запис

60 хв

36.

Введення (сканування) переліку творів (статей), що ввійшли до збірки

одна сторінка

10-15 хв

37.

Формування та редагування авторитетних файлів/контрольованих словників

одна сторінка

30 хв

38.

Редагування бібліографічного запису ЕК. Внесення змін

одна сторінка

3 хв

Вилучення карток або зняття інвентарних номерів з каталогів

39.

Звірити каталожну картку на ідентичність з талоном-індикатором (списком) на документ, що вилучається. Вилучити каталожну картку на останній примірник документа. Викреслити інвентарний номер списаного дублетного примірника, вказати дату та номер акту

одна

картка

4 хв

40.

Вилучити з ЕК бібліографічний запис або інвентарний номер на документ, що вилучається з фонду бібліотеки

один
запис

1 хв 25 с

Технічна обробка документа

Наклеїти на документі:

41.

кишеньку

один
документ

30 с

42.

ярлик

один
документ

30 с

43.

аркуш терміну повернення

один
документ

20 с

Написати шифр:

44.

на документі

один
документ

30 с

45.

на ярлику

один
документ

35 с

46.

Заповнити (роздрукувати) книжковий формуляр: зазначити шифр, інвентарний номер, заголовок, назву, ціну, рік видання документа

один книжковий

формуляр

1 хв

47.

Заповнити (роздрукувати) картку-індикатор: зазначити інвентарний номер, заголовок, назву, шифр розстановки документа

один

індикатор

1 хв

48.

Роздрукувати каталожну картку на документ

одна

картка

2хв

49.

Продублювати картки з бібліографічним записом згідно з визначеним тиражем

одна

картка

1хв

50.

Розподілити каталожні картки на нові надходження для розміщення у відповідних бібліотечних каталогах

одна

картка

30с

51.

Заповнити (роздрукувати) відомість на передачу партії нових надходжень

одна
відомість

3-5 хв

3. Організація бібліотечного фонду

Таблиця 3

Номер норми

Назва процесу, операції.
Зміст роботи

Одиниця виміру

Норма часу

1.

2.

3.

4.

Інвентаризація бібліотечного фонду

1.

Написати контрольний талон на документ, наявний у фонді. Зазначити на ньому інвентарний номер, шифр, прізвище та ініціали автора, заголовок, рік, місце видання, ціну, місце збереження. Зробити позначку на документі, відповідно до прийнятого методичного рішення, щодо організації та проведення інвентаризації

один
талон

2 хв

2.

Опрацювати читацькі формуляри та абонентів МБА, ВСО: написати контрольні талони

один талон

1 хв

3.

Звірити контрольні талони з обліковими формами, внести необхідні дані згідно п. 1

один талон

5 хв

4.

Розкласти контрольні талони за формами облікових документів: інвентарна книга, обліковий каталог, описи. Проставити розпізнавальний знак

один талон

30 с

Розставити контрольні талони:

5.

за інвентарними номерами

один талон

15 с

6.

за алфавітом прізвищ авторів або заголовків

один талон

25 с

7.

Звірити контрольні талони з формами облікових документів: інвентарна книга, обліковий каталог, описи. Зробити відповідну позначку на талоні та у формі облікового документа

один талон

30 с

8.

Переглянути форми індивідуального обліку бібліотечного фонду. На документ, що не пройшов інвентаризацію, виписати контрольний талон

один
документ

1 хв 5 с

9.

Розшук документів, що не пройшли інвентаризацію

один
документ

5 хв

10.

Скласти список відсутніх документів, що були виявлені в результаті інвентаризації

одна назва

1 хв 30 с

Вилучення документів з фонду

Відібрати документи з метою вилучення з фонду як:

11.

непрофільні, надмірної дублетності

один
документ

4 хв

12.

застарілі за змістом

один
документ

4 хв

13.

зношені

один
документ

1 хв

14.

Розкласти документи відповідно до причини вилучення, звірити з книжковим формуляром (для тих бібліотек, в яких ведуться книжкові формуляри)

один
документ

30 с

15.

Підібрати книжкові формуляри на документи за інвентарними номерами або алфавітом, а на періодичні видання – за роками та номерами

один

формуляр

40 с

16.

Підготувати «Опис на вилучення з бібліотеки...» документів.

одна позиція

30 с

17.

Оформити акт на вилучення документів (кількість, вартість, причина списання)

один акт

1 год

18.

Погасити інвентарний номер і штемпель бібліотеки на документі

один
документ

36 с

19.

Підготувати списані документи для передачі в обмінний фонд, для здачі в макулатуру або їх ліквідацію (зв’язати у пачки)

одна пачка

5 хв

Документообмін

20.

Передача документів у інші бібліотеки та організації (складання актів-описів на документи, що передаються)

один

документ

30 с

Видача комплектів документів у тимчасове користування підрозділам бібліотеки

21.

Прийняти замовлення на комплект документів, який замовляється до структурного підрозділу бібліотеки

одне замовлення

2 хв

22.

Підібрати документи в комплекти. Написати другий примірник книжкового формуляру (індикатора)

один

документ

4 хв

23.

Видати комплекти документів, позначити на книжковому формулярі (індикаторі) дату видачі, сиглу структурного підрозділу, який отримує комплект

один

документ

30 с

24.

Прийняти комплекти документів від структурних підрозділів. Зробити відмітку про повернення на книжковому формулярі (індикаторі), вкласти його в документ

один

документ

20 с

Задоволення запитів користувачів за внутрісистемним обміном (ВСО)

25.

Прийняти замовлення зі структурного підрозділу центральної бібліотеки. Визначити місце знаходження замовленого документа

один документ

1 хв 30 с

26.

Підібрати документи згідно із замовленнями: зробити позначку на замовленні

один

документ

3 хв

27.

Розставити замовлення та книжкові формуляри на видані документи у картотеку

один

документ

30 с

28.

Прийняти документ з іншого структурного підрозділу, перевірити на неушкодженість

один

документ

30 с

29.

Вийняти замовлення на повернений документ з картотеки, вкласти книжковий формуляр

один

документ

30 с

30.

Забезпечити процеси доставки замовленого документа та його повернення до місця постійного зберігання

одна кур’єрська поїздка

1 год

Підшивання газет і тонких журналів

31.

Визначити формат, вкласти комплект журналів у папку відповідного формату, зав’язати. Винести шифр, назву, рік видання, номери журналів на палітурку комплекту

один комплект

15 хв

32.

Розкласти газети за назвами, у прямій хронологічній послідовності, перевірити на повноту номерів, вкласти до картонної обкладинки (папки), проколоти дірки, прошнурувати, оформити обкладинку (назва, рік, місяць)

один комплект

15 хв

Санітарно-гігієнічні заходи

33.

Знепилити фонд вручну за допомогою підручних засобів (драбина, робочий столик, візок, відро, ганчірки та ін.)

одна
метро-полиця

15 хв

34.

Перевірити правильність розстановки фонду після знепилювання

одна
метро-полиця

5 хв

3.1 Вивчення бібліотечного фонду

Таблиця 4

Номер норми

Назва процесу, операції.
Зміст роботи

Одиниця виміру

Норма часу

1.

2.

3.

4.

Підготовча робота до вивчення бібліотечного фонду

1.

Скласти план роботи з вивчення певного розділу або частини бібліотечного фонду

один план

4 год

2.

Скласти таблиці з різноманітних аспектів вивчення

одна
таблиця

10 хв

3.

Провести інструктаж для виконання робіт з вивчення бібліотечного фонду

один

інструктаж

1 год

Статистичне вивчення певного розділу бібліотечного фонду

4.

Заповнити статистичні таблиці (за обсягом, динамікою поповнення та ступенем використання) на підставі облікової документації (Книга сумарного обліку, звітна документація)

одна

позиція

1 год

5.

Переглянути на стелажах документи розділу книжкового фонду, що вивчається. Внести дані у таблицю первинної статистики. Узагальнити отримані статистичні дані. Розрахувати показники книгозабезпеченості, обертаності, читаності та ін. розділу, що вивчається

одна

таблиця

1 год

Визначення пасивної частини фонду

6.

Визначити причини утворення пасивної частини бібліотечного фонду: надмірна дублетність, застарілість, непрофільність, недостатнє розкриття фонду тощо

один

документ

20 с

Складання та аналіз таблиць з вивчення бібліотечного фонду

Скласти таблиці:

7.

складу і використання розділу бібліотечного фонду, що вивчається

одна
таблиця

1 год 15 хв

8.

ступеню використання розділу фонду за різними аспектами (галузевому, за видами видань, типами та ін.)

одна
таблиця

1 год 20 хв

9.

даних щодо пасивної частини розділу бібліотечного фонду за причинами її створення

одна
таблиця

1 год 15 хв

10.

Підготувати аналіз використання документних ресурсів бібліотеки з визначеної тематики чи розділу. Розробити пропозиції. Ознайомити з результатами вивчення працівників бібліотеки

один авторський аркуш

64 год

11.

Скласти план заходів реалізації пропозицій за результатами вивчення фонду

один

план

3 год

4.Надання послуг користувачам

4.1 Обслуговування користувачів

Таблиця 5

Номер норми

Назва процесу, операції.
Зміст роботи

Одиниця виміру

Норма

часу

1

2

3

4

Запис користувача до бібліотеки

1.

Переглянути документи користувача (паспорт, посвідчення, доручення). Перевірити в обліково-реєстраційній картотеці за попередні роки (боржник, позбавлений права користування). Заповнити формуляр користувача та картку реєстрації. Картки розставити за алфавітом прізвищ користувачів у єдину реєстраційну картотеку (ЄРК)

один
користувач

дор - 6 хв

діти – 8 хв

2.

Ознайомити користувача з правилами користування бібліотекою, розміщенням фонду, довідковим апаратом

один
користувач

дор –6 хв

діти –8 хв

Перереєстрація користувачів

3.

Вийняти формуляр (реєстраційну картку) користувача, внести зміни до нього: уточнити анкетні дані, проставити новий номер, дату перереєстрації. Перевірити читацький квиток щодо терміну користування бібліотекою. Картки розставити за алфавітом прізвищ користувачів у єдину реєстраційну картотеку (ЄРК)

один
користувач

дор–1 хв

діти – 2 хв

Виконання вимог користувачів, видача документів з книгосховища

4.

Отримати вимогу, розкласти за шифрами. Підібрати замовлений документ. У випадку відсутності на полиці встановити місце знаходження документа, за службовими картотеками та каталогами. Зробити відповідну позначку на вимозі. Видати користувачу документ, зробити запис у книжковому формулярі. Прийняти документ від користувача. Зробити відмітку про повернення у книжковому формулярі або на вимозі

одна вимога/ документ

дорі - 4 хв

діти – 5 хв

Обслуговування користувачів у читальному залі

5

Обслуговування (бесіда, замітки бібліотекаря, ознайомлення з правилами)

дор - 4 хв

діти – 4 хв

6.

Звірити відомості про користувача з єдиною реєстраційною картотекою. У разі необхідності внести дані користувача в ЄРК

один
користувач

2 хв

7.

Провести консультацію, бесіду з користувачем біля каталогів, картотек, книжкових полиць, проінформувати користувача про нові надходження

одна

консультація

5 хв

Підібрати документи у підсобному фонді читального залу, передати на кафедру видачі:

8.

за конкретною вимогою на документ

один
документ

2 хв

9.

за визначеною темою

один
документ

6 хв

10.

Видати документ згідно з технологією, прийнятою у бібліотеці:

звірити документ, що видається, з вимогою користувача, зробити запис на вимозі користувача, позначити книговидачу на контрольному аркуші.

один
документ

2 хв

11.

Прийняти документ: звірити його з вимогою (контрольним листком), перевірити цілісність документа. Поставити документ на місце або передати до відділу зберігання

один
документ

1 хв

Обслуговування користувачів на абонементі

12.

Провести консультацію, бесіду з користувачем щодо способу розстановки фонду у відкритому доступі, проінформувати користувача про нові надходження, книжкові виставки

одна

консультація

5 хв

13.

Підготувати документи підвищеного попиту для оперативного обслуговування користувачів

один
документ

2 хв

14.

Прийняти документ від користувача: перевірити цілісність документа, зробити позначку про прийом, вкласти книжковий формуляр у кишеньку

один
документ

2 хв

15.

Продовжити термін користування документом за проханням користувача, зробити відповідний запис у формулярі користувача

один
документ

1 хв

16.

Зробити запис про видачу у формулярі користувача, зазначити термін повернення на листку терміну повернення. Видати документ користувачу

один
документ

2 хв

17.

Обслуговування користувачів, що вибувають: перевірити формуляр користувача, підписати обхідний листок. Поставити читацький формуляр окремо від інших

один
користувач

4 хв

Організація роботи Пункту безкоштовного доступу

18.

Технічний огляд та обслуговування машинного парку Internet-центру (перед початком та після завершення роботи)

одна

робоча

станція

15 хв

19.

Ведення обліку: попередній запис користувачів, прийом замовлень по телефону

один запис

1 хв

20.

Бесіда з користувачем з метою визначення рівня його компетентності (навички роботи в Internet). Ознайомлення користувача з правилами роботи Internet-центру та правилами безпечної поведінки в мережі

одна

бесіда

5 хв

Надання допомоги у використанні пошукових систем в Internet:

21.

консультація

одна консультація

10 хв

22.

перевірка електронного носія (дискета, СD-диск, флеш-диск), наданого користувачем, на виявлення вірусу

один

електронний носій

1 хв

23.

запис інформації на електронний носій (дискета, СD-диск, флеш-диск), наданий користувачем

один

запис

30 сек

24.

тренінги

одне

заняття

4 год

4.2. Підготовка до видачі документів

Таблиця 6

Номер норми

Назва процесу, операції.
Зміст роботи

Одиниця виміру

Норма часу

1.

2.

3.

4.

Процес підготовки до видачі

1.

Розставити формуляри користувачів (за термінами, номерами, алфавітом)

один
формуляр

50 с

2.

Підбити підсумки роботи за день, зробити запис у «Щоденнику роботи...»

щодня

30 хв

3.

Переглянути нові надходження для рекомендації користувачам

один
документ

2 хв

4.

Переглянути і поповнити книжкові виставки, місця вільного вибору книг, тематичні полиці і стелажі

один
документ

8 хв

5.

Підготувати робоче місце

щодня

5 хв

Робота з користувачами-боржниками

6.

Відібрати формуляри боржників. Написати листівки-нагадування про повернення документів. Зазначити дату нагадування на зворотній сторінці читацького формуляру

одна листівка

5 хв

7.

Нагадати по телефону про закінчення терміну користування документом боржника. Зазначити дату нагадування на зворотній сторінці читацького формуляру

одне нагадування

3 хв

Приймання документів взамін загублених

8.

За обліковими документами визначити вартість втраченого документу, кількість наявних примірників у книжковому фонді, рік видання. Оцінити запропонований документ взамін загубленого на визначення ступеня відповідності

один
документ

10 хв

9.

Зробити запис у Зошиті обліку книг взамін загублених

один запис

1 хв

10.

Скласти загальний акт із списком документів, отриманих взамін загублених

один документ

3 хв

Робота з відмовами

11.

Облік і класифікація відмов: позначити на вимозі причину відмови. Розставити читацькі вимоги в алфавітно-систематичному порядку в картотеку «незадоволений попит». Проаналізувати відмови. Скласти бібліографічний опис документів, на які було дано найбільше відмов і передати картки до відділу комплектування

одна
вимога/

відмова/

картка

10 хв

4.3. Обслуговування віддалених користувачів

Таблиця 7

Номер норми

Назва процесу, операції.
Зміст роботи

Одиниця виміру

Норма часу

1.

2.

3.

4.

Обслуговування традиційними засобами, зокрема МБА

1.

Зареєструвати абонента МБА, який звернувся вперше

один

користувач

1 хв

2.

Перереєструвати абонента МБА

один

користувач

1 хв

3.

Заповнити бланк-замовлення, проставити реєстраційний номер, дату

одне

замовлення

3 хв

4.

Уточнити вказані абонентом відомості про замовлений документ, мету замовлення, джерело отриманих відомостей

одне

замовлення

1 хв 10 с

5.

Бібліографічне доопрацювання замовлення. Уточнити бібліографічні відомості за довідковим апаратом

одне

замовлення

30 хв

6.

Перевірити наявність документа, який запитується, у бібліотеках міста, області, району, у т.ч. за зведеними каталогами

один

документ

10 хв

7.

Прийняти документ, надісланий за МБА. Розкрити бандероль, перевірити стан документа, зазначити дату отримання і назву бібліотеки, що надіслала документ, інвентарний номер, термін користування. Переставити бланк-замовлення з розділу картотеки «Запити за МБА, надіслані до інших бібліотек» до розділу «Отримані видання за МБА», у цей самий розділ поставити отриману частину бланку-замовлення

один

документ

4 хв

8.

Повідомити абонента про отримання замовленого ним документа і термін користування ним

одне

повідомлення

1 хв

9.

Видати абоненту документи, отримані за МБА, у читальному залі (у службовому приміщенні бібліотеки). Звірити документ, який видається, з бланком-замовлення, перевірити цілісність і стан документа, позначити видачу

один

документ

2 хв

10.

Прийняти від абонента документ у читальному залі. Звірити документ з частиною бланку-замовлення, перевірити цілісність і стан документа, зробити позначку про прийом, документ покласти у спеціально виділене місце (замкнену шафу)

один

документ

2 хв

11.

Підготувати документ для відправлення до бібліотеки-фондоутримувача рекомендованою бандероллю. Упакувати бандероль, зважити її, наклеїти марки (якщо немає централізованої оплати пересилання), написати адресу, скласти поштовий опис

один

документ

8 хв

Електронна доставка документа

12.

Сканування, розпізнавання, коректування, відправка абоненту

одна
сторінка

20 хв

5. Надання довідково-бібліографічних послуг

5.1 Довідково-інформаційна робота

Таблиця 8

Номер норми

Назва процесу, операції.
Зміст роботи

Одиниця виміру

Норма часу

1.

2.

3.

4.

Ведення довідково-бібліографічного апарату (ДБА)

Переглянути і відібрати документи з поточних надходжень для розпису та внесення до ДБА:

1.

збірники

один збірник

20 хв

2.

журнали

один журнал

10 хв

3.

газети

одна газета

5 хв

4.

бібліографічні посібники

один
запис

1 хв

Аналітичний розпис журнальних, газетних статей, збірників, бібліографічних посібників

Ознайомитися зі змістом статті, скласти бібліографічний опис

Кількість елементів бібліографічного запису:

5.

4-6

один
запис

6 хв

6.

7-9

один
запис

7 хв

7.

Переглянути документ, скласти анотацію

одна
анотація

15 хв

Робота в автоматизованому режимі

Формування баз даних статей з періодичних видань, збірників. Введення бібліографічних записів в базу даних

8.

Заповнення відповідних полів бібліографічного запису

одне поле

30 с

Здійснити редагування баз даних бібліографічних записів статей з періодичних видань, збірників:

9.

поточне редагування

один документ

3 хв

10.

вибіркове генеральне редагування за певним полем бібліографічного запису

один документ

7 хв

Організація та редакція систематичної картотеки статей (СКС)

11.

Переглянути та відібрати картки для занесення до СКС.

Систематизувати та розставити картки у зворотній хронології

одна
картка

3 хв

12.

Написати і розставити роздільники

один роздільник

2 хв

13.

Деталізувати розділи, ввести предметні рубрики, написати і розставити нові роздільники

один роздільник

2 хв

14.

Вилучити із СКС картки на застарілі документи, перевести їх в архівну частину (вилучити)

одна
картка

3 хв

15

Ведення тематичних картотек

одна картотека

50 год

Організація тематичних тек газетних вирізок

16.

Переглянути газети та відібрати статті за темою, підготувати та систематизувати вирізки

одна
вирізка

5 хв

17.

Створити тематичну теку: зробити специфікацію статей або їх ксерокопій, наклеїти на теку книжковий формуляр, дати назву, заіндексувати, зробити бібліографічний опис для розміщення у ДБА

одна
тека

25 хв

5.2. Довідково-бібліографічні послуги

Таблиця 9

Номер норми

Назва процесу, операції.
Зміст роботи

Одиниця виміру

Норма часу

1.

2.

3.

4.

Приймання бібліографічних запитів

1.

Прийняти бібліографічний запит. Уточнити тему, цільове і читацьке призначення

один
запит

3 хв

2.

Визначити глибину пошуку: джерела, хронологічні межі пошуку інформації та її носії

один
запит

3 хв

Виконання тематичної довідки

3.

Уточнити тему, здійснити пошук і відбір документів. Скласти бібліографічний опис

одна
довідка

10 хв

Виконання адресної бібліографічної довідки

4.

Встановити наявність чи місце знаходження документа у фонді бібліотеки

один документ

2 хв

Виконання уточнюючої бібліографічної довідки

5.

Встановити та (або) уточнити елементи бібліографічного опису, які відсутні, неповні або неточно подані у запиті користувача

один документ

6 хв

6.

Надати повний бібліографічний опис документа при оформленні письмових бібліографічних списків

один документ

5 хв

Виконання фактографічної довідки

7.

Встановити конкретні відомості про ті або інші об’єкти, події, процеси, дати

одна довідка

20 хв

Облік бібліографічних довідок

8.

Систематизувати довідки за типами, зареєструвати в облікових документах, які прийняті у бібліотеці

одна
довідка

2 хв

9.

Відібрати актуальні (складні) письмові довідки для Архіву виконаних довідок, проставити індекс, зробити опис для картотеки виконаних довідок

одна
довідка

8 хв

Надання консультаційної допомоги біля довідково-бібліографічного апарату

10.

Підготувати і провести групову консультацію (заняття) про користування ДБА

одна консультація

60 хв

11

Бібліотечно-бібліографічний урок

один урок

4 год

12

Бесіди по культурі читання

одна бесіда

4 год

13

Бібліотечно-бібліографічні заняття

одне заняття

4 год

5.3. Бібліографічне інформування

Таблиця 10

Номер норми

Назва процесу, операції.
Зміст роботи

Одиниця виміру

Норма часу

1.

2.

3.

4.

Інформаційне забезпечення абонентів в системі вибіркового розповсюдження інформації (ВРІ)

Групове (індивідуальне) інформування читачів (абонентів)

1.

Визначити коло абонентів та їхні інформаційні потреби (запити): провести анкетування, опитування, сформулювати теми інформування, скласти картотеку абонентів

один абонент

1 год

2.

Переглянути і відібрати літературу відповідно до тематики запитів, зробити бібліографічний опис, систематизувати, скласти інформаційний список, зробити позначки в картотеці абонентів групового інформування, відправити абонентам

один список

30 хв

3.

Повідомити про наявність нових надходжень за темою усно (по телефону)

одне повідомлення

10 хв

Підготовка бібліографічних оглядів літератури

4.

Підготовка тематичного огляду літератури.

Відібрати нові надходження згідно визначеної теми. Підготувати короткі анотації. Вибудувати логічний виклад матеріалу. Провести огляд

один огляд (до 10 видань)

14 год

5.

Підготувати огляд літератури нових надходжень: ознайомитись із змістом нових документів, систематизувати матеріал, підготувати текст, провести огляд

один огляд (до 10 видань

10 год

Підготовка тематичного перегляду літератури

6.

Визначити тему перегляду, скласти текст оголошення (афіші). Переглянути та відібрати документи, замовити та одержати їх в структурних підрозділах. Розробити рубрики перегляду, під-готувати місце експозиції, розставити літературу. Демонтувати перегляд та повернути літературу у структурні підрозділи

один перегляд (до 50 видань)

10 год

Організація та проведення Дня інформації, Дня бібліографії

7.

Визначити цільову аудиторію, мету та тему Дня інформації (Дня бібліографії). Забезпечити відбір та систематизацію документів визначеної тематики. Вирішити організаційні питання (дата та план проведення, розробка рекламних оголошень, звернень, повідомлення зацікавлених організацій, запрошення спеціалістів, консультантів тощо). Розробити та оформити наочні форми популяризації літератури (виставки, перегляди). Підготувати тексти бібліографічних оглядів, консультацій тощо. Провести День інформації (День бібліографії) згідно плану. Зробити аналіз ефективності заходу: кількість відвідувачів, книговидача, опрацювання анкет та ін.

один
захід

36 год

Організація та проведення Дня спеціаліста

8.

Визначити цільову аудиторію, мету та тему заходу, форму проведення (стаціонарна, виїзна), переглянути і відібрати документи, скласти план проведення, рекламні оголошення, узгодити програму із замовниками, зацікавленими організаціями, підготувати перегляди літератури, тематичні виставки за спеціальністю, бібліографічні огляди, замовити лекції та ін., запросити спеціалістів, організувати чергування бібліографів, консультантів-спеціалістів, провести захід, зробити аналіз ефективності заходу

один
захід

50 год

Номер норми

Назва процесу, операції.
Зміст роботи

Одиниця виміру

Норма часу

1.

2.

3.

4.

Складання рекомендаційного бібліографічного посібника: покажчика, огляду, бесіди, довідника

1.

Визначити тематику та адресність посібника1. Виявити і відібрати документи. Скласти картотеку первинного відбору документів. Ознайомитися de-vizо зі змістом відібраної літератури.

Підібрати та ознайомитись із рецензіями, критичними статтями. Розробити, написати та обговорити проспект. Проконсультуватися зі спеціалістами.

Зробити бібліографічні описи документів. Написати анотації рекомендаційного характеру, вступ, передмову. Структурувати матеріал. Підготувати допоміжні покажчики, додатки, підібрати ілюстрації. Підготувати коментарі, примітки.

Обговорити проект посібника. Доопрацювати згідно із зауваженнями

один авторський аркуш

300 год

Підготовка анотованого рекомендаційного бібліографічного списку

2.

Визначити тему. Виявити і відібрати документ. Зробити бібліографічні описи. Згрупувати матеріал. Написати вступ

один авторський аркуш

80 год

Складання бібліографічного запису (опису, анотації)

3.

Скласти бібліографічний запис: вивчити документ, скласти заголовок опису, перевірити запис, внести виправлення

один

запис

5 хв

Скласти анотацію: вивчити та проаналізувати документ, написати текст анотації:

4.

до книги

одна
анотація

7 год

5.

до статті

одна
анотація

3 год

6. Дослідницька діяльність бібліотеки

Таблиця 11

Номер норми

Назва процесу, операції.
Зміст роботи

Одиниця виміру

Норма часу

1.

2.

3.

4.

1.

Здійснити бібліографічне опрацювання теми дослідження, роботу в архівах, вивчення нормативно-технічної документації, інформації про аналоги та інші матеріали, які стосуються теми, що досліджується. Скласти бібліографічний список використаної літератури

одне

дослідження

40 год

Збір первинної інформації

2.

Анкетування (до 15 позицій)

одна
анкета

15 хв

3.

Опитування (до 10 позицій)

одне інтерв’ю

20 хв

4.

Спостереження

один бланк

20 хв

5.

Аналізування статистичних документів

один документ

20 хв

6.

Аналіз обробленої інформації, підготовка звіту. Узагальнення результатів дослідження

один звіт

10 год

6.1. Методична робота

Таблиця 12

Номер норми

Назва процесу, операції.
Зміст роботи

Одиниця виміру

Норма часу

1.

2.

3.

4.

Аналіз статистичних даних

1.

Здійснити збір статистичних даних з попередньою звіркою із первинними обліковими документами бібліотек, що знаходяться у сфері методичного впливу

одна таблиця

2 год

2.

Заповнити статистичні таблиці

одна таблиця

2 год

3.

Провести відповідні підрахунки: підсумкових даних та відносних показників

одна таблиця

2 год

4.

Узагальнити статистичні дані. Підготувати зведений документ для заповнення форм державної статистичної звітності

одна таблиця

4 год

5.

Підготувати видання щодо зведених статистичних даних діяльності підвідомчих бібліотек «Бібліотечні сторінки»

одне видання

10 год

Підготовка лекції, консультації

6.

Розробити план лекції, консультації, підібрати, вивчити матеріал. Скласти список літератури до лекції, консультації. Написати текст

40

Індивідуальне підвищення кваліфікації працівників бібліотек (Центр професійної інновації):

7.

одна програма

одна програма

8 год

8.

одне навчання

одне навчання

8 год

9.

прийняття атестації

одна атестація

4 год

10.

виходи з метою навчання

один вихід

8 год

Підготовка тренінгу, майстер-класу, семінар

11.

Визначити мету і завдання заходу; розробити проблемну ситуацію; спрогнозувати очікувані результати

один захід

40 год

Підготовка мультимедійної презентації

12.

Скласти тези, підібрати та відсканувати фотографії, оформити слайди презентації у програмі Power Point

один слайд

1 год

Проведення практикумів, методичного дня

13.

Практикум. Визначити теми, завдання, вправи. Підготувати базу для проведення. Скласти графік і уточнити терміни проведення занять

Один практикум

40 год

14.

Методичний день (День творчої ініціативи)

15.

Визначити тему, завдання, вправи. Виявити літературу з теми, скласти програму

одне заняття

8 год

16.

Консалтинговий день

один день

8 год

17.

Методичний бранч

один бранч

1 год

Проведення практики студентів вищих і середніх спеціальних навчальних закладів

18.

Підготувати й організувати практику студентів (до 30 днів). Розробити план практики, погодити його з керівником практики (представником навчального закладу). Скласти графік відвідування структурних підрозділів. Організувати практичні заняття. Підбити підсумки практики. Скласти характеристики практикантів

одна практика

90 год

Проведення практичного заняття

19.

Підготувати практичні заняття. Скласти завдання з виконання бібліотечного процесу, який вивчається, розробити контрольні запитання, підготувати тематичний список літератури до завдання. Написати тези

одне
заняття

20 год

Відвідування бібліотек з метою вивчення роботи і надання методичної допомоги

20.

Підготуватися до відвідування. Уточнити терміни і мету. Ознайомитися з наявними документами та матеріалами попередніх виїздів і публікацій у пресі. Скласти програму (план).

одне відвідуван.

8 год

21.

Підготувати довідку за наслідками відвідування

один авторський аркуш

8 год

22.

Обговорити результати відвідування

одне від-рядження

4 год

23.

Дайджест за аналізом діяльності роботи бібліотек

один дайджест

40 год

24.

Тематичний аналіз

один аналіз

40 год

25.

Експертно-діагностичне вивчення роботи бібліотек (комплексне вивчення). Перевірка, перевірка за наслідками довідки, написання довідки, засідання ради при директорі.

одне вивчення

40 год

26.

День якості

один день

16 год

6.2. Організаційна робота

Таблиця 14

Номер норми

Назва процесу, операції.
Зміст роботи

Одиниця виміру

Норма часу

1.

2.

3.

4.

Підготовка та проведення семінару, засідання за «круглим столом»

1.

Визначити учасників, керівника, термін і місце проведення семінару, засідання за «круглим столом». Розробити програму. Здійснити інформаційне забезпечення (поточний зв’язок з учасниками, розсилка матеріалів). Участь у заході. Аналіз та оцінка семінару, засідання за «круглим столом»

один захід

40 год

Організація засідань ради при директорі

2.

Визначити порядок денний і дату проведення засідання, уточнити склад учасників. Підготувати документи, організаційні заходи (повідомлення про засідання, підбір матеріалів). Оформити протокол і рішення

одне засідання

16 год

7. Реклама бібліотеки та бібліотечних послуг

Таблиця 15

Номер норми

Назва процесу, операції.
Зміст роботи

Одиниця виміру

Норма часу

1.

2.

3.

4.

Організація соціокультурних заходів

Визначити тему, цільову аудиторію, відповідальні підрозділи та особи. Скласти план підготовки та проведення заходу, розробити сценарій, визначити виступаючих (консультантів, лекторів, користувачів). Інформаційно забезпечити проведення заходу: розробити та представити наочні форми роботи; оформити макет афіші, запрошення, підготувати прес-реліз, інформацію для ЗМІ. Підготувати приміщення та технічні засоби для проведення заходу, Розіслати запрошення, провести реєстрацію учасників: Участь у заході. Заповнити паспорт заходу.

1.

бесіда

один
захід

1 год

2.

літературна година

один
захід

16-24 год

3.

презентація, обговорення книги

один
захід

24-32 год

4.

літературно-художній вечір

один
захід

32-40 год

5.

вечір запитань і відповідей, усний журнал

один
захід

32-40 год

6.

дитячий ранок

один
захід

24-32 год

7.

вікторина

один
захід

16 год

8

літературний конкурс

один
захід

16-40 год

9

конкурс малюнку

один
захід

8-16 год

10

гра-подорож

один
захід

16-24 год

11

засідання клубу за інтересами

один
захід

8 год

12

фестивалі

один
захід

36-60 год

13

відеопрезентації

один
захід

24-40 год

14

буктрейлери та відеоролики

Один ролик

60 год

15

віртуальний урок

один
захід

8-16 год

16

веб-огляди

один
захід

8 год

17

веб-мандрівка

один
захід

8 год

18

вечір поезії

один
захід

40 год

19

читацька конференція

один
захід

40 год.

20

мистецька година

один
захід

16 год

21

літературні зустрічі

один
захід

24-32 год

22

літературний калейдоскоп

один
захід

16-24 год

23

дозвілева година

один
захід

8-16 год

24

усний журнал

один
захід

32 год

25

літературні обговорення

один
захід

16-32 год

26

інформаційна година

один
захід

8-16 год

27

Інтернет вікторина (конкурс, конференція)

один
захід

80 год.

28

огляд літератури

один
захід

16 год

29

літературні читання

один
захід

40-80 год

30

мистецька година

один
захід

8-16 год

31

круглий стіл

один

захід

80 год

Підготовка книжкових виставок

32

Визначити тему, адресність, обсяг та хронологічні рамки. Підібрати документи, статистичний, фактографічний, фотоілюстративний матеріал, відповідні краєзнавчі документи. Розробити структуру виставки: назви розділів, підрозділів, цитати, звернення, систему посилань до ДБА. Підготувати список представлених документів. Організувати інформаційно-рекламну роботу щодо популяризації виставки. Підбити підсумки роботи, зробити запис в обліковій документації. Демонтувати виставку, повернути документи до місця постійного зберігання

одна виставка

8-20 год

33

Фотосушки (домовленість з партнерами, волонтерами, збір інформації, оформлення додаткових матеріалів, знаходження місця організації та інше)

одна виставка

100 год

Підготовка до проведення рекламних заходів

Робота із засобами масової інформації (ЗМІ)

34.

Підготувати пакет документів (прес-реліз, запрошення, оголошення) для проведення масового заходу

один захід

10 год

35.

Підготувати статтю у газету, журнал; виступ на радіо, по телебаченню щодо діяльності бібліотеки

одна стаття, виступ

8 год

36

Висвітлення роботи на сайті бібліотеки та в соціальних мережах

одна публікація

1 год.

Наочна реклама бібліотеки

37

Підготувати плакат: розробити макет згідно з визначеною темою, адресністю, наповненням; затвердження макету, друк

один плакат

40 год

38

Підготувати буклет (підбір фактографічних і статистичних матеріалів (у т.ч. в архівах), сканування фотографій, розробка тексту, макетування, робота з редактором, затвердження, друк)

один буклет

40 год

39

Провести екскурсію

одна
екскурсія

1 год

8. Редакційно-видавнича діяльність бібліотеки

Таблиця 16

Номер норми

Назва процесу, операції.
Зміст роботи

Одиниця виміру

Норма часу

1.

2.

3.

4.

Роботи, які виконуються на комп’ютері

1.

Ввести текст у комп’ютер (здійснити форматування документа: визначити параметри сторінки, розміри інтервалів, кегль шрифтів тощо)

одна
сторінка

15 хв

2.

Набрати таблицю

одна
сторінка

20 хв

3.

Набрати бібліографічний запис

один запис

5 хв

4.

Внести редакційні правки

одна сторінка

5 хв

5.

Роздрукувати текст на принтері*

одна
сторінка

5 хв

6

Редагування текстів у відповідності до чинних літературних норм творів (віршів) місцевих поетів

один авторський аркуш

30 год.

9. Робота з організації праці та управління

Таблиця 17

Номер норми

Назва процесу, операції.
Зміст роботи

Одиниця виміру

Норма часу

1.

2.

3.

4.

Планування роботи

Зібрати, проаналізувати поточну інформацію; визначити основні завдання року, уточнити терміни виконання завдань, виконавців, написати пояснювальну записку. Підготувати проект плану до обговорення на всіх рівнях, доопрацювати після обговорення. Подати на узгодження і затвердження:

1.

план бібліотеки

один план

150 год

2.

план структурного підрозділу

один план

60 год

Щоденний облік роботи в структурних підрозділах

2 год

Зведений статистичний облік у бібліотеці

Підбити підсумки за основними показниками діяльності бібліотеки за:

3.

місяць

один
запис

15 хв

4.

квартал

один
запис

20 хв

5.

рік

один
запис

25 хв

Складання звітів

6.

Прийняти планово-звітні документи від структурних підрозділів з вибірковою перевіркою відповідності статистичних даних первинним обліковим документам

один документ

10 хв

7.

Скласти зведену таблицю основних показників. Проаналізувати дані

одна таблиця

1 год

Скласти аналітичний звіт: проаналізувати діяльність підрозділів і бібліотеки, відзначити зміни за рік, написати текст, подати на узгодження та затвердження:

8.

звіт бібліотеки за рік

один звіт

90 год

9.

звіт структурного підрозділу за рік

один звіт

30 год

Звіт перед користувачами і населенням 1

10.

Визначити дату проведення звіту, порядок денний, запросити користувачів, населення, представників владних структур та громадських організацій, партнерів і спонсорів. Підготувати прес-реліз з коротким звітом, написати сценарій, узагальнити зауваження і пропозиції користувачів та жителів громади, скласти план їх реалізації. Участь у заході

один
захід

20 год

Підготовка виробничих нарад1

Визначити порядок денний, коло учасників, підготувати короткий виклад питань, запросити учасників наради, підготувати приміщення:

11.

нарада працівників бібліотеки

одна
нарада

6 год

12.

нарада працівників структурного підрозділу

одна
нарада

3 год

13.

оперативна нарада

одна
нарада

30 хв

Впродовж березня за окремим графіком в ЦРБ працювала Школа професійної майстерності бібліотечних працівників. В ці дні для сільських бібліотекарів було проведено низку тренінгів із вивчення електронної системи моніторингу. Під час тренінгів учасники професійної майстерності мали змогу отримати навики праці в системі онлайн - звітності та відповіді на запитання, щодо принципів діяльності електронної системи звітності, а також обмінялись власними думками та пропозиціями.


/Files/images/DSCN3103.jpg
/Files/images/IMG_1320.jpg

8 квітня 2015 року в центральній районній бібліотеці відбувся семінар на тему "Сучасні підходи до патріотичного виховання дітей та молоді" "Роль і місце публічних бібліотек у формуванні національної свідомості, патріотичному вихованні підростаючого покоління" - розкрила у своїй доповіді директор В.С. Черненко. Провідний методист Романенко В.А. запропонувала колегам - бібліотекарям розглянути питання "Форми і методи роботи сільської бібліотеки з розвитку патріотичної і громадської самосвідомості молоді" бібліотекар дитячої бібліотеки Л.В. Шульга надала консультацію "Патріотичне виховання дітей на кращих зразках національної культури" З рекомендаціями "Краєзнавство - як дієвий засіб патріотичного виховання" поділилась бібліограф С.М. Козина. До семінару також долучились бібліотекарі сільських бібліотек, які розповіли про цікаві форми роботи із власного досвіду "Організація патріотичного виховання молоді в селищній бібліотеці" Т.В. Приходько (Новооржицька СБ), та Л.В. Маліченко (Круподеринська СБ)," Взаємодія сільських бібліотек з освітніми закладами, громадськими організаціями у вихованні патріотизму підростаючого покоління"


/Files/images/DSCN3379.jpg

/Files/images/DSCN3377.jpg
Кiлькiсть переглядiв: 4405

Коментарi

  • MauWasp

    2018-01-26 13:22:21

    Achat Cialis Ou Viagra Prodotto 76 Order Kamagra Oral Jelly Australia [url=http://cialicheap.com]cheap cialis[/url] Buy Revatio Online Contraindications Of Keflex Cialis Generico Torino...